LAGT I INDKØBSKURVEN

:-

Fortsæt med at handle
Gå til kassen »

Persondatapolitik

Ved at gennemføre en ordre via kassen i vores netbutik accepterer kunden håndteringen af kundens persondata som beskrevet nedenfor. Det er ikke muligt at gennemføre en ordre via vores betalingssystem uden at acceptere håndteringen af kundens persondata som beskrevet nedenfor, da det så ikke er muligt for Heromic at levere ordren til kunden.

Hvordan får Heromic adgang til mine personlige data?

Vi får adgang til kundens personlige data på 2 måder:

1. Via cookies, der indsamler data, f.eks. IP-adresse, om hvordan du bruger vores netbutik. Du kan finde flere oplysninger om cookies i vores Cookiepolitik .
2. Via vores betalingssystem, hvor kunden afgiver sine personlige data.

Hvilke personlige data har Heromic adgang til?

Vi får adgang til de personlige data, som kunden oplyser ved kassen (navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og i nogle tilfælde cpr-nummer), købs-, betalings- og ordrehistorik, IP-adresse og hvordan kunden har brugt vores online butik, og hvilke sider der er besøgt.

Hvordan bruger Heromic mine personlige data?

Vi bruger kundens persondata til at kunne opfylde vores forpligtelser til at levere kundens ordre samt til markedsføringsformål. Det betyder, at vi deler kundens personoplysninger med vores samarbejdspartnere, såsom, men ikke udelukkende, fragtfirmaer, der skal levere ordren, og betalingsfirmaer, der skal håndtere betaling for en ordre, samt e-mail-tjenester, Google, Facebook og Microsoft til markedsføring.

Vi bruger kundens persondata sammen med den relevante partner til følgende formål:
1. For at kunne gennemføre leveringen af bestilte produkter til den adresse, kunden oplyste ved kassen.
2. E-mailadresse til markedsføring.
3. At vise annoncer på websteder, der primært er forbundet med Googles og Facebooks annonceringstjenester, men også andre sociale medier og webannonceringssteder.

Deling af data med tredjepart

For at kunne drive vores forretning, opkræve betaling for ordrer og levere ordrer, skal vi dele kundedata med tredjeparter og underleverandører. Vi sælger aldrig kundedata til tredjeparter og deler kun kundedata med os selv ved relevante formål for vores forretning. Når kundedata deles med tredjeparter, er kundens data beskyttet af denne parts databeskyttelsespolitik.

Vi bruger Klarna som leverandør af vores checkout. Det betyder, at vi muligvis overfører dine personlige data i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, når et checkout er indlæst, for at Klarna kan administrere dit køb. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse.

Unifaun AB leverer en service, der gør det muligt at printe fragtlabels. Fragtlabels for alle ordrer udskrives via denne service, og kundedata deles således med Unifaun.

Postnord AB er en transportvirksomhed, der yder service i form af at levere ordrer til kunden. Postnord skal have adgang til kundedata for at kunne levere ordrer til den rette person og adresse. Via Unifaun deles kundedata med Postnord.

The Rocket Science Group, LLC tilbyder en Mailchimp e-mail nyhedsbrev service. Heromic deler e-mail-adresse, for- og efternavn med Mailchimp.

Facebook Ireland Limited leverer en annoncetjeneste via de sociale medier Facebook og Instagram. Heromic deler kun e-mailadresse med Facebook og Instagram, og e-mailadressen bruges til direkte markedsføring.

Google Ireland Limited leverer en annonceringsplatform og en statistikplatform. Heromic deler kun e-mailadresse og besøgsdata med Googles annonceringsplatform og kun besøgsdata med statistikplatformen (Google Analytics). E-mailadressen bruges til direkte markedsføring gennem Googles netværk af annoncepladser og Youtube. Du kan læse mere om, hvordan Google bruger de indsamlede data her .

Microsoft Ireland Operations Limited tilbyder en Bing Ads-annonceringsplatform. Heromic deler kun e-mailadresse og besøgendes data med Bing, der bruges til direkte markedsføring.

Hello Retail tilbyder søgefunktionen i vores online butik. Vi deler brugerdata med Hello Retail for at forbedre søgeresultaterne.

I overensstemmelse med Forbrugerstyrelsens regler om, at virksomheder må sende adresseret annoncering til personer, hvor der er et eksisterende kundeforhold, kan kundedata deles med en leverandør, der leverer tjenester til adresseret direkte annoncering.

Til e-mail-kommunikation med Heromic deles alt indhold i samtalen med Google Ireland Limited, fordi vi bruger Googles e-mail-tjeneste Gmail.

Hvordan beskytter Heromic mine personlige oplysninger?

Dine personlige oplysninger sendes altid krypteret med SSL via vores kassefunktion og opbevares sikkert på vores server, som overvåges af en firewall og antivirusbeskyttelse. Serveren er placeret i en beskyttet serverhal i Sverige.

Hvor længe gemmer Heromic mine personlige data?

Vi gemmer principielt kundens persondata altid for at kunne tilbyde god service til kunden via vores kundeservice i form af information vedrørende bestillinger kunden har foretaget. Vi skal gemme kundens person- og ordreoplysninger i mindst 10 år efter udgangen af det år, hvor bestillingen er foretaget, for at opfylde kravene til arkivering i bogføringsloven.

Kan jeg ændre mine personlige data, og hvordan de bruges af Heromic?

Ja, du kan til enhver tid kontakte Heromics kundeservice og få ændret forkerte personoplysninger eller begrænse brugen af dem, f.eks. til markedsføring. 10 år efter udgangen af det år, du afgav din ordre, kan du også trække dit samtykke tilbage og få slettet dine personlige oplysninger fra Heromic. Heromic er efter anmodning også forpligtet til at informere en kunde om, hvilke persondata der er registreret.

Kontaktoplysninger til vores kundeservice kan findes på vores kontaktside.

Kunden har ret til at indgive en klage til tilsynsmyndigheden over, hvordan Heromic håndterer persondata.

I henhold til databeskyttelsesforordningen har du ret til:

a) Anmode om adgang til dine personlige data,
b) Anmode om, at ukorrekte personoplysninger rettes,
c) Anmode om, at personlige data slettes,
d) Anmode om, at behandlingen af personoplysninger begrænses,
e) Anmode om, at personlige data som du har givet, overføres til et struktureret; almindeligt anvendt og maskinlæsbart format til en anden persondataansvarlig (såkaldt dataportabilitet),
f) Indsigelse mod behandling af personoplysninger (herunder retten til at gøre indsigelse mod direkte markedsføring),
g) Trække deres samtykke tilbage, og
h) Modsætte sig automatiseret beslutningstagning (herunder profilering).